Monday, March 14, 2011

Info Berguna Penjagaan Bayi Kesayangan Anda

Cuci Dalam Mulut Bayi 


Bunyi macam membimbangkan jiwa dan raga ibu-ibu kan..itu yang aku rasakan...
Dalam hati aku berkata da nak masuk 2 bulan sudah anak aku belum pernah cuci dalam mulut dear...(cuci biasa2 taklah sampai korek dalam mulut..seram bunyinya)
Risau tersangatlah hati..Cari info dalam internet. Dalam masa yang sama aku terpikir zaman datuk moyang kita dlu ada ke cuci mulut ni hidup jua hihi sempat buat lawak bagi pujuk2 hati( sayangilah diri anda ) walau dalam hati berdebar seribu bahasa...


selepas baca info kat internet aku ambil keputusan dan memilih untuk bagi minum bayi kesayangan ku air kosong selepas menyusu.. Kerana cara itu lah nenek datuk moyang kita hidup.. Dan petua ni pun datang dari dorg...tak lah sakit atau meraung bayi anda kena korek mulut.. Dan yang paling penting DOA untuk yang tersayang...

Tidur BerBantal ke Tidak?

Lahir bayi aku memang bagi dear berbantal tidur tapi selepas baca info kat internet sebaiknya tidak berbantal..Aku cuba... Nampaknya bayi ku pun suka tidur sudah dear..Alhamdulillah
tapi terpulang pada anda nak bagi bantal kat bayi anda ke tak.. Yang paling penting pemerhatian sepanjang malam pada bayi agar keselamatan dan keselesaannya terjamin...InsyaAllah

1 comment:

  1. my bambam pun ada putih2 dekat lidah dia...tapi takde lah teruk sangat.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...