Tuesday, June 26, 2012

Menarik Perhatian Bayi Anda Untuk Meminum Susu Formula

Masalah Bayi Menolak Susu Formula Dan Cara Mengatasinya.

Permasalahan yang Ingin AYu kongsikan bersama adalah tentang anak yang tidak mahu menyusu menggunakan botol susu yang berada di pasaran setelah meningkat umur setahun.Dalam erti kata lain bayi yang tidak suka menyusu susu formula kerana memilih breast feeding.

Bayi yang berumur 6 bulan dan ke atas memerlukan makanan tambahan untuk    Tumbesaran yang  efektif . Susu yang mengandungi DHA dan omega3 membantu otak  berhubung dan bertenaga menjalani hari-hari lasak mereka.
 
Bayi yang mencapai umur setahun memerlukan makanan tambahan kerana mereka mula aktif  berjalan dan bermain. Ini membuatkan mereka cepat lapar. Anak anda akan menangis sekiranya mereka lapar.

Disini AYu  berkongsi  cara menarik minat bayi anda untuk beralih arah hihi

Cara pertama bagi cuba minum air dalam kotak menggunakan straw ataupun penyedut dengan kawalan anda..

Biar anak anda berkenal3 dlu ngn penyedut


Beli seberapa banyak botol yang mempunyai penyedut...untuk menarik minta anak anda..

Kembali dengan berjinak3 memberi minuman kotak mahupun susu dalam kotak untuk permulaan. Berikan juga air kosong dalam botol straw seperti dalam gambar di bawah.




Dalam masa anda mencuba untuk mengajar anak- anak minum susu melalui botol berstraw. Penjagaan kebersihan juga perlu di utamakan..
Disini Ayu ada menunjukkan alatan pembersihan straw kerana seperti yang anda tahu bahayanya sisa susu yang termakan oleh bayi anda..bersamalah kita beringat selalu.
Dapatkan berus untuk menyuci penyedut minum terutama selepas digunakan untuk membuat susu formula kerana sisa basi susu di dalam penyedut sukar di lihat oleh mata kasar. Gunakan sabun pembersih botol pureen dan jangan lupa rendam dalam air suam..

Selamat mencuba dan bersamala menjaga kesihatan anak-anak kita

Posted via DraftCraft app

2 comments:

  1. Comelnya botol hijau straw panjang2 tu.. Beli kat mana eh tu? Hehehe.. Sedang cuba memujuk anak untuk minum susu formula since I'm expecting second baby now and susu badan pun da tak banyak..

    ReplyDelete

Lilypie First Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...